Donar: un acte de generositat

 Sovint hi ha tota mena de coses per casa que fa temps que no fem servir. Es va remenant d'un lloc a l'altre, ens fa mandra llençar-ho.
Un exemple és la roba. Pel motiu que sigui s'ha deixat d'utilitzar i ocupa espai dins els armaris o dins les caixes on s'ha endreçat.

El boda-boda amb les dues caixes de roba, al davant de la porta de casa.

El mes de novembre vaig fer una petició a un grup d'amics perquè fessin una recollida de roba per entregar a l'Orfans Club de Pomede, a uns 20 km. de Tororo. La resposta va ser bona. En poc temps es van enviar des de Vic dues caixes plenes de roba amb destí a l'orfenat. Sortosament no es va poder enviar tota la roba recollida.

Aquest orfenat acull a uns 150 nens i joves orfes, d'edats que van des dels 3 o 4 anys els més menuts, fins més enllà dels 20 els més grans. Procuren per ells tot el necessari per tenir una vida digna: sostre, acollida, menjar, vestit, roba, formació laboral o acadèmica, etc. 

El grup canta i dues noies em fan participar en una senzilla dansa de benvinguda.
 Varen riure obertament del meu estil de ball. Em cal molta pràctica...

Ho gestiona i en va ser la fundadora la Mrs. Margaret. Dona casada i mare de vuit fills. Emprenedora, valenta i treballadora que ha sabut buscar i trobar suport a sota les pedres. D'alguna manera tota la família està implicada en el projecte. A part de l'orfenat, també tenen una escola de primària, amb uns 160 nens. Aquesta senyora em deia, tot mirant als nens i joves, cap d'ells té pare o mare. Jo sóc la mare de tots.

La paradeta ja és a punt. Comencen a treure peces roba de les caixes.

A finals de gener vaig anar a l'oficina de correus a buscar els paquets. Curiosament aquests dos paquets la UGANDA REVENUE AUTHORITY no els va obrir. 
Amb la roba revisada i més o menys separada (una caixa de roba per nois i una altra per noies) ja estava a punt per entregar-la. D'acord amb la Mrs. Margaret, ho vaig fer ahir, diumenge.


Ja m'esperaven. Petits i grans, amb la Margaret al capdavant, em varen rebre amb un somriure que no els cabia a la cara, cantant, contents i feliços.

De seguida ho van tenir a punt per repartir la roba. Amb poques empentes i un parell de catifes, la paradeta del mercat va estar preparada. Abans de tocar cap peça de roba, unes cançons i danses d'agraïment. Me'n van fer partícip.


Ordenadament, molt ordenadament, van anar repartint i alhora recollint la roba que els donaven i els anava bé. Primer van ser els nois. Poc a poc van anar-se canviant de roba. Després ho van repetir amb les noies. Els van dir el nombre de peces que corresponien a cada un i així ho van fer. En cap moment vaig veure a ningú amb afany d'agafar-ne més del que els havien dit. Al contrari, una part de roba la guarden per quan vagin a l'orfenat els que estudien i estan interns a fora: universitat, escoles d'oficis, institut,... Fins que no acabin el primer trimestre no aniran a la casa. Això serà la segona setmana de maig.



El mercat en plena activitat. Remenar, triar, emprovar i molta alegria.

No hi va faltar la part còmica de la mateixa Margaret fent de venedora al mercat: samarretes, vestits, pantalons,... tot molt barat. Veniu i trieu!!!

En acabar la foto de grup i més cançons d'agraïment. L'última cantada en Català! Els va costar poc de tocar-me la fibra.


Fa pensar quan veus amb la il·lusió que reben el que a nosaltres ens sobra.

Viure-ho en primera persona és un regal i un bon aprenentatge carregat de generositat, humilitat i qualitat humana.

Moltes gràcies a TOTS els que d'alguna manera o altra ho heu fet possible.


"Mentre ells em donen el que necessiten, jo només dono el que em sobra".



Comentaris

  1. Moltes gràcies, un gran exemple de generositat el teu, cuida't i sigues feliç.

    ResponElimina
  2. Fa goig veure com la generositat d'unes quantes persones desferma una alegria tant gran en els receptors.
    Gràcies per totes aquestes lliçons, Pep.
    Santa Coloma t'envia dues abraçades.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Amus Sapir Primary School